30 Nisan 2016

film zamanı...


Bugün ofisteyim...
Çalışmaya çalışıyorum...
Ama olmuyor :)
Hadi bari biraz izlediğim filmleri yazıyım dedim...
Çok birikti filmler bu ara  :)



MAVİ DALGA (2013)

Bu filmi uzun zamandan beri izlemek istiyordum.
Film mekanı benim yaşadığım kent Balıkesir. Malum her gün film çekilmiyor buralarda :)
Merakım tamamen bu sebeptendi.

Film aynı zamanda 2013 Altın Portakalda en iyi ilk film, en iyi senaryo, en iyi kurgu ödüllerini de almış bu arada. Bir de ödüllüymüş hem de dedim...

Film tam bir ergen filmi... Ergen filmi dediysem ergenler üzerinden kurulu bir senaryo...
Asıl kızımız Deniz (Ayris Alptekin) üniversite sınavlarına hazırlanan liseli bir kızımızdır. Taşrada yaşamaktadır. Ve hayali tüm arkadaşlarıyla birlikte İstanbul'a gidip ailesinden uzaklara kaçarak özgürlüğünü ilan etmektir.
Klasik olarak aynı zamanda öğretmenine de aşıktır.

Konu bu kadar...
İniş yok, çıkış yok, aksiyon yok, duygulu bir aşk yok...
Ödüllü olmasına pek bakmayın yani...

Ama önemli bir konu var...
Zamanında hepimiz ergen olduk, hayaller kurduk, ne istediğimizi bilemediğimiz zamanlar yaşadık...
Bunların hepsini yaşamamıza rağmen yeni nesil ergenleri anlamakta zorlanıyoruz hepimiz...
Dünya yansa umursamayan bir gençlik var diyorduk ya hani, sonra gezi olaylarında fikrimiz değişti...
İşte o gençlik var karşımızda...
Ve hatta bizim erken ergenlerin de bir nebze benzeyeceği gençlik...
Onları anlamak, davranış biçimlerini görmek açısından izlenebilecek bir film....

Film bende EHHHHHH İŞTEEE kategorisinde, ama diyorum ya sırf ergenler ne yaparlar, kendi içlerinde nelerden konuşurlar, neden bu kadar umursamazlar bir seyredin...
Anlamlandırabildiklerinizi anlamlandırın derim nacizane...




SADECE SEN (2014)

Yeşilçam esintilerini çokça barındıran bir film daha arkadaşlar...,
Aynı zamanda da bir uyarlama... Güney Kore'den almışız bu uyarlamayı da; "Only You"

Hazal (Belçim Bilgin) talihsiz bir kaza sonrasında görme yetisini kaybetmiş bir genç kızımızdır. Ali (İbrahim Çelikkol) ise kimsesiz, geçimini su dağıtıcılığı ve gece bir otoparkta gece bekçiliği yaparak sağlayan eski boksördür...
İkilimizin yolları otoparkta kesişir ve birbirlerini tanımaya başlarlar...
Zamanla Hazal'a aşık olan Ali onun gözlerinin açılma ihtimalini öğrenince boksörlüğe geri döner ve ameliyat parasını yasadışı bir dövüşte kazanır.... Kız ameliyat olur ama Ali yoktur artık...
Hakikaten ne olmuştur Ali'ye :))

Hatırladınız değil mi konuyu :)))
Tam bir yeşilçam klasiği.... Farklı olarak acitasyon yok, görseller çok iyi...

Genel olarak yormayan ve sıkmayan bir konu...
İzlenebilir düzeyde...

Güney Kore'nin de bizim yeşilçamımızdan farkı yokmuş galiba :)

Ben de çıtır çerez SEVDİMMM kategorisinde yer alan film, izlenebilir kıvamda...
En azından İbrahimciğimin adeleli kollarını görmek için izleyin :))
Bu çocuk daha çoookkk prim yapar çoookkk...
Bir de mimik yapmayı öğrense birilerinden çok iş çıkartır daha ben diyim size :)




BANA ADINI SOR (2014)

İlk önce filmin konusuna kısa bir dalış yapıyım...

Hakan (Engin Hepileri) ve Yasemin (Özge Borak) yetiştirme yurdunda birlikte büyümüş ve yaşamları boyunca birbirlerinden hiç ayrılmamışlardır. İki iyi dost yaşamlarının zorlu dönemlerini birlikte atlatmışlardır. Restaurant açmaktadırlar birlikte ve bu arada Hakan'ın karşısına Merve (Başak parlak) çıkar... Yasemin Hakan'a aşık, Hakan Merve'ye... Alın size nur topu gibi bir aşk üçgeni...

Hakan ve Merve aşklarının tadını çıkartırken Yasemin yetiştirme yurdundaki hocaları Osman baba (Cihat Tamer) ile birlikte açtıkları işletmeyi ayakta tutmaya çalışmaktadır.
Veee bir gün Hakan hastalanır. Genetik bir nörolojik hastalık olan huntington hastalığına yakalanmıştır. Daha da kötüye gidecektir... Peki şimdi Hakan hangi kadınla daha mutlu olacaktır...

Evet filmimizin konusu bu menzilde ilerliyor....

Engin Hepileri bu filmde almış götürmüş... Son dönem dizilerde avrupai tarzıyla dikkatimi çeken oyuncu bu filmde avrupai tarzına çok da iyi bir oyunculuk eklemiş... Evet bazı yerlerde abartılı sahneler yok değil ama genele baktığımızda çok tadında...

2. kadın olarak gördüğümüz Başak Parlak  her zamanki modunda. Bu kızın oyunculuğunu sevmiyorum ben. Farklı karakterlerde farklı mimikler yarat, ne biliyim bakışını değiştir, ya da bi doğal ol... Ne biliyim bi değişiklik istiyor insan... Hangi rolüne bakarsan bak aynı tarz... Keşke farklı bir oyuncu bulsalarmış, filmi daha etkin bir hale sokabilirlermiş...

Özge Borak doğal haliyle karşımızda... Onda da çok atraksiyon yok ama en azından göze batmamış...

Yer yer komedi unsurları eklenmiş...
Romantiklik maksimum düzeyde :)))
Sonlara doğru bir ağlaklık söz konusu...

SEEEEVVVDDDİMMMMM ben bu filmi Engin Hepileri sebebiyle...
Boş zamanınızda izleyebilirsiniz derim :)




KIZIM İÇİN (2013)

Otobüs filmi olur kendisi :)

Tuncer (Yetkin Dikinciler) eşi Banu'dan (İnci Türkay) seneler önce boşanmış ve uzak kalmıştır.
Kızları Tuba (Eda Ece)  babasının varlığından bihaber annesiyle büyümüş ve 18 yaşını doldurmasına az bir zaman kala baba Tuncer birdenbire karşısına çıkmıştır.
Bu arada Tuba'da evden kaçma hayalleri kurmakta, İstanbul'a gitmek çabasındadır... Tuncer'i kabullenmese de onunla İstanbul'a gider...
Sonrası malum anne kızı arar deli gibi, baba kendini ifade edip kendini affettirmeye çalıştırır. Bir de zengin numarası yapar :)
Zengin olunca ne yapıyoruz biliyorsunuz tüm kollarımızı açıyoruz ve zengin akrabamıza koşuyoruz, caaağğğnımmmm diye :))) Şaka şaka :))) Ama şimdi biri bana Mısırdan gelip ben senin dedenim dese, koşa koşa gider birde ağlarım cağnımmm dedem diye... Neyin var, köşkün nasıl, rahat harcayabiliyor musun paralarını diye sorarım..
Tamam konuyu sulandırmıyoruz...

Bu filmde Yetkin Dikinciler dışında herhangi birşey yok... O da niye oynamış bu filmde onu anlamadım...
Anneyle kızı farklı kişiler oynasaydı, geçmişten bir sır çıksaydı ortaya ya da duygular daha güzel işlenseydi sonuç harika olabilirdi....
Evet komedi unsurları katılarak film biraz sevimlileştirilmiş ama kurtarmamış...

Ben de EEEEHHHHHHHH kategorisinde yer alan filmi mesela otobüste giderken boş zamanınızda izleyebilirsiniz :)))

Sizi çok sıkmadan bu yazıyı bitiriyim...
Kocaman öpücüklerimi gönderdim herbirinize ♥


18 yorum:

  1. Yetkin Dikinciler'i çok severim ben. Filmin konusuna bakınca bana da anlamsız geldi burada oynaması...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alışmışım dolu dolu filmlerde onu görmeyi, böyle bir film olunca şaşırdım açıkçası...

      Sil
  2. Hakikaten şu İbo bir de mimik yapabilse neler olcak kimbilir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallahi tadından yenmez o zaman ahahahaaa :)))

      Sil
  3. Oytun!!! orijinalini izledim only you! yerlisini izlemedim ama kore versiyonu iyi hatta a moment to remember var yine kore olup uyarlanan evim sensin ;)
    Kalemine sağlık, çalışmaya çalışırken ortaya çıkan güzel bir paylaşım olmuş ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çalışmamak için yazılan bir yazıydı aslında :)) Bahane yaratmak hoşuma gidiyor :)))

      Evim senisini izlemedim ben daha iyi mi... Ama bir ara orjinallerini de izleyeceğim.. Kore çalışmalarına bir de ben dalıyım :)))

      Sil
    2. yerlisini izlemeyince kıyas yapamadım ki Oytun!
      Fırsat bulursan dal, ben genelde dizilerini izliyorum ;)

      Sil
    3. Dizilerini sizlerde okudukça niyetlenmiyor değilim onlara da :)

      Fenomenim bu arada oğluşumun adı Oytun :) Bana kısaca Şebo diyebilirsin :)))))
      Mucxxxxx

      Sil
    4. Oğluşunun olduğunu biliyorum da Şebo! ne yapayım rumuzla seslendim :)))
      Derim derim mucxxx ikinize de ;)

      Sil
  4. Hiçbirini izlemedim daha *-* benim oğlandan vakit kalmıyor bana ya:( oytun kaçta yatıyor sen ne ara izledin bunları ayy çatliyciiim ortadan Şebnem :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahahaa dur çatlama Derya :)
      Uyku saati konusunda hep çok şanslı bir anneydim...
      Bebekliğinden beri Oytun aat 8,30-9,00 yatağa kon pozisyonundadır. Şimdilerde mırıldanıyor çok erken bu saatte yatılır mı diye ama ben aynı kuralı hala işletiyorum... Kendim için değil haaaa, uykusuz kalmasın çocuk ahahaaaa :))
      Dersler ağırlaşmaya başladı, seneye bulamam bu rahatı ama bakıcaz bir yoluna :))

      Sil
  5. " Anlamlandırabildiklerinizi anlamlandırın derim nacizane... "
    severim seni ben çok hem de pek çok Şebo cuğum :)

    Tam da Yetkin Dikiciler haaaa aaa diyecektimm kiiiiii

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de tiimammm derim nacizane o zaman :))

      Öperim seni şeker kız ♥

      Sil
  6. Bu sefer hep "ehhhh işte" filmleri paylaşmışsınız ama ben şu son filmi merak ettim. Denk gelirsem seyredeyin bakayım.Öpüyorum çok...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sefer evet hep öyle denk geldi...
      Bu sefer filmleri incelemeden seçtim, belki de ondandır ;)

      Sil
  7. Kore, dizilerinden kopya, eskiden de Hollywood dan kopya çekerlerdi, ah be Şebnem'ciğim işte kaç kez televizyonda programlarda seyrettim özgün, yeni senaryo yazarlarına ihtiyacığımız var diyorlar ama yalan, kapılarını çalınca 'biz tanımadıklarımıza senaryo yazdırmayız git işine' derler:(
    çok teşekkürler tanıttığın için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir gün senin özgün senaryolarını da izleyeceğiz inşallah :)
      O zaman bak bakalım benim film yazılarıma heyyttt be :))

      Sil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)