13 Şubat 2015

The Imitation Game / Yapay Oyun (2014)







Oscar Adaylarına devam ediyorum... Son gaz gidemiyorum maalesef.. Kar / kış /okul / iş derken bazen pelte gibi gidiyorum eve... Değil film izlemek gözümü açmaya mecalim olmuyor... Neyse 9 günüm var daha :) Hallederiz... Top bende anacım :)))))

Filmle ilgili bıdı bıdı yapmadan önce hangi dallarda adaylıkları var bi bakalım...

- En iyi film
- En iyi yönetmen / Morten Tyldum
- En iyi erkek oyuncu / Benedict Cumberbatch
- En iyi yardımcı kadın oyuncu / Keira Knightley
- En iyi uyarlama senaryo
- En iyi kurgu
- En iyi sanat yönetimi
- En iyi özgün müzik

Film 2. Dünya Savaşı döneminde geçiyor. Yine tipik savaş filmi diye düşünerek oturdum filmin başına ama şükür ki savaş görüntüleri sadece arka planda geçiyor. Sadece savaş psikolojisi yansıtılıyor.

Matematik dehası Alan Turing ( Benedict Cumberbatch) 'in hayatını anlatıyor. Andrew Hodges'in Alan Turing: The Enigma kitabından uyarlanmış.

Nazi Almanyası döneminde kullanılan  "Enigma" makinasının şifrelerini kırmak ve alman mesajlarını deşifre etmek Alan ve grup arkadaşlarının tek amacı... Bu konu altında ilerleyen filmde Alan'ın hayatı da anlatılıyor.....
Alan Turing'in farklı hayatı....

Biyografik filmler oldum olası hoşuma gitmiştir. Bu filmde oldukça dikkat çekici olmuş. Alan rolüyle Benedict Cumberbatch gerçekten harikalar yaratmış. Sahip olduğu sıradışı zekanın getirdiği tüm duygular vücut dilinden, bakışlarından içine işliyor filmde... İrkildim zaman zaman o değişik bakış açısından... Ve sonuçlarından...

Filmde en çok etkilendiğim sahnelerden birisi de Enigma'nın şifrelerini kırdıkları sahneydi... Büyük bir başarının sevincini, hazzını duyarken mutluluk sarhoşu olmaz mı bir insan... Haykırmaz mı kendine karşı olanlara BAŞARDIMMMM diye... Bir sonraki senaryoyu planlamak zorunda mıdır.... İşte burada dehanın yanına kahramanlık modu yüklenmiş Alan'a...

"Şimdi söyle bana; ben bir makina mıyım, insan mıyım? 
Bir savaş kahramanı mıyım yoksa bir suçlu muyum?"

Cinsel tercihleri sebebiyle suçlanan Alan'ın yaşamının son devreleri bir alt metinle geçiyor filmin sonunda. Alt metin olarak geçmek yerine filmin finalini ölümüyle yapsalar daha çarpıcı olmaz mıydı acaba diye düşünmeden de edemedim...

Aşk, sevgi, hırs, azim, dostluk kavramları güzel yerlerde güzel mesajlar vermiş filmde...

Birde Turing'in nişanlısı Joan ( Keira Knightley) var ki evlilik beklentilerine bir dikkat edin blogger hanımlar... Gülümsetti cümleleri beni...

Bu filmi izledikten sonra Alan Turing kimdir diye oldukça merak ettim... Merak eden varsa benim gibi buraya ve buraya bakabilirsiniz. Hakikaten ilginç bir hayatı var Turing'in... Özellikle ikinci verdiğim bağlantıyı bi okuyun derim...

Filmden uzaklaştığımın farkındayım... Sadece diyorum ki izleyin... Mutlaka hem de... Hatta izlediyseniz bi tıktık yapın, ne düşündüğünüzü merak ediyorum...

Sonuç olarak ben bu filmi ÇOKKKK SEVDİM diyorum... Oscar adaylarının tamamını izledikten sonra Şebonun Oscarlarını dağıtıcam haberiniz ola :))) Ne büyük olay değil mi ;)

"Biliyor musun, bu sabah sen olmasaydın; şu anda var olmayacak olan, şehrin birinden geçen bir trendeydim. Sen olmasaydın muhtemelen; ölmüş olacak bir adamdan bilet aldım. Tüm konularda bilimsel araştırma yapabiliyorsam, hepsi yalnızca senin sayende. Şimdi normal olabilmeyi istiyorsan ki emin ol ben istemezdim. Öyle olmadığın için dünya son derece iyi bir yer....

-Gerçekten böyle mi düşünüyorsun?

Bence; bazen kimsenin hayal edemediği şeyleri, hayal edip yapabilen insanlar vardır."





15 yorum:

  1. Bu tarz filmleri çok sevdiğimden çok ama çok merak ettim. İnşallah bende ayarlayacağım bir akşam seyretmek için...

    YanıtlaSil
  2. Ayla;
    Bu tarz filmleri seviyorsan çok doğru bir tercih olacak bence... Eminim seveceksin.
    Şimdiden iyi seyirler diliyorum.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Sayfana Selin ile birlikte baktım ve ben birden onun çığlıklarıyla karşılaşıp seni okumayı bıraktım?!

    "Anne bu mannnyak bi film vuhuuuuu bunu mu okumuş arkadaşın,anne harika vaaaaaaaaaaaaaaaavvv sen de izlemelisin"ler sona erince de yazıyı okuyabildim :-))

    Öneri sevdiğim birinden,emir büyük yerden..anlaşılan ben de izleyeceğim bunu :-)

    YanıtlaSil
  4. Kadriye;

    Yerim ben o Selin'i ♥ ♥ ♥
    Gülümsettiniz beni vallahi ana-kız...
    Hep mutlu olun emi :)

    YanıtlaSil
  5. Mutluluklarımız daim olsun :-)

    Bi de ben mimledim ki seni :D))

    YanıtlaSil
  6. Ne hüzünlü bir yaşammış.. İnsanın insana yaptığını aklım almıyor çogu zaman...

    YanıtlaSil
  7. Kadriye;
    oooooo :)) hemen geliyorum mimimi almaya:)

    YanıtlaSil
  8. Handan;

    Maalesef arkadaşım :(

    YanıtlaSil
  9. Bence; bazen kimsenin hayal edemediği şeyleri, hayal edip yapabilen insanlar vardır."
    Acı çekmeyi de göze alabilenler; diye düşündüm.
    İlginç bir filme benziyor.

    YanıtlaSil
  10. Benedict Cumberbatch' ın inanılmaz oyunculuğu bu filmi hafızama yerleştirdi.Sonuçta kurgu da konu da bildik olmasına rağmen filmi bu kadar etkili kılan muhteşem oyunculuktu diye düşünüyorum

    YanıtlaSil
  11. Bahçe perim;
    Kesinlikle... Oyunciluklar da şahane ;)

    YanıtlaSil
  12. Bilge ve annesi;
    İçime işledi onun bakışları... Kendinden eminliğinin yanıbaşında duran çaresizliği....

    YanıtlaSil
  13. Bilge ve annesi;
    İçime işledi onun bakışları... Kendinden eminliğinin yanıbaşında duran çaresizliği....

    YanıtlaSil
  14. Ben de çok sevmiştim bu filmi. Kesinlikle herkes izlemeli.

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)